En tanke jag fick..

Va om den där mannen i Denver, som på premiären av Batman-filmen sköt massa människor. Även om Anders Bering Breivik som sköt människor i Norge på sommarlägret. Är det inte lite sjukt att mannen i Denver som dödade 12 personer och skadade 58 pers, ska få 1000 år fängelse eller möjligtvis dödsstraff.. Medans Breivik får 22/23 år fängelse? Och då tänker ni " men det är inte samma lagar i Norge och USA!". Och det är ju förståss anledningen till att Breivik inte får dödsstraff. Men då tänker jag också att 23 år i fängelse är väl inte livstid i Norge? Eller det kanske det är... Eftersom han bara flinade när dom pratade om händelsen och att han sa att hans plan inte gick som den skulle, att han skulle dödat fler... Så får iallafall jag tanken att han kommer att göra om något sådant när han kommer ut efter drygt 20 år..! Fast båda är ju idiotiska som skadat andras liv så illa! Har man tagit livet av någon annan på flit, så är väl ens egna liv också värt att försvinna.. Särskilt när det gäller så många människor.. Ne jag vet inte... En tanke jag hade.. Synd att inte alla länder har samma straff..!


Kommentarer
Postat av: Frida G

SV: härligt! :)

2012-08-09 @ 12:26:00
URL: http://fridaannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0